PROJEKTY

          • Magia papierowego teatru – spotkanie z Kamishibai w klasach I–III

          • 27 października 2025 roku uczniowie klas I–III Szkoły Podstawowej w Rosku uczestniczyli w niezwykłym wydarzeniu – w szkolne progi zawitali goście, którzy zaprezentowali dzieciom Teatrzyk Kamishibai – tradycyjną japońską formę opowiadania historii.

            Kamishibai, czyli papierowy teatr, to połączenie pięknych ilustracji, słowa i emocji. Opowieść prezentowana jest w specjalnej, drewnianej skrzyneczce przypominającej małą scenę teatralną. Każda zmiana karty to nowa odsłona bajki – pełna barw, dźwięków i wrażeń.

            Podczas spotkania dzieci nie tylko z zachwytem słuchały bajki "O borsuku, który na cały świat się obraził", lecz także dowiedziały się, skąd pochodzi ta niezwykła tradycja. Goście opowiedzieli o dawnych ulicznych bajarzach, którzy podróżowali po Japonii, by dzielić się opowieściami i uczyć poprzez historię. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w rozmowie, dzieląc się swoimi refleksjami o bohaterach i przesłaniu obejrzanej opowieści.

            Nie zabrakło również wspólnych zabaw inspirowanych tematyką przedstawienia – dzieci tworzyły własne miniaturowe scenki i ilustracje, próbując swoich sił w roli małych artystów Kamishibai.

            To spotkanie było nie tylko piękną lekcją kultury japońskiej, ale również wspaniałą okazją do rozwijania wyobraźni, wrażliwości i umiejętności słuchania.

            Serdecznie dziękujemy naszym gościom za tę inspirującą podróż do świata papierowego teatru oraz wszystkim nauczycielom za pomoc w organizacji wydarzenia.

             

      • Kontakty

        • Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Rosku
        • sekretariat.sprosko@oswiatawielen.pl dyrektor.sprosko@oswiatawielen.pl wicedyrektor.sprosko@oswiatawielen.pl
        • Ul. Powstańców Wielkopolskich 15
          64-730 Rosko
          Poland
        • 672563644
        • adres do e-doręczeń: AE:PL-93176-17949-SJTTT-16
        • /SProsko/SkrytkaESP
      • Logowanie

    • Raport o stanie zapewnienia dostępności